Saturday, December 22, 2007

The Spin from GMA7

The best defense is a good offense and GMA7 plans to sue ABS-CBN for pointing out that GMA7 has been manipulating the AGB Nielsen ratings in Bacolod.

In a disclosure to the Philippine Stock Exchange (PSE), GMA-7 said: "ABS-CBN/DZMM reporter Junrie Hidalgo's reports is erroneous where AGB Nielsen named GMA-7 as the network that allegedly funded an operation to bribe metered homes in Bacolod City to watch GMA-7 shows and influence the ratings."

GMA-7 further asserted that an affidavit submitted by Maya Reforma of AGB Nielsen "belied such accusations against GMA-7."

"There is no evidence that shows any significant impact on NUTAM data as a result of the activities purportedly launched by GMA-7," GMA-7 quoting Reforma's affidavit.

But that's different from saying there were no manipulation done to boost the ratings. What Ms. Reforma said was that YES, THERE WERE SOME MANIPULATIONS, but that they had no significant impact on the ratings raw.

AGB Nielsen also said that based on its own exhaustive investigations, the alleged tampering was confined to certain “home panels” in Bacolod City.

But AGB Nielsen said the alleged attempts to tamper with its data had no effect on its TV survey results.

Reforma told the court that the company had “reprocessed” its data by excluding the panel homes in Bacolod, compared the new data with the original and found that the alleged tampering activities had no effect on the results.

ABS-CBN had alleged that some families that participated in the AGB surveys were contacted by a rival network through house-to-house promotional campaigns offering cash prizes and promotional items, thus, rendering AGB data unreliable.

Ms. Reforma claimed that their data is reliable and accurate, but that is being disputed by ABS-CBN. And how would they know that the tampering is not limited to the Bacolod areas? If it wasn't for the whistleblower from ABS-CBN, they would still be clueless.

Sabi rin ng GMA7 sa print ad nila sa PHILSTAR kahapon:

GMA categorically denies that the ABS-CBN informant ever worked with or for GMA.

No, I don't think the informant was an official employee of GMA7, But what if the informant worked for somebody who worked for GMA7? Then GMA7 can claim that the informant never worked for or with GMA7, no?

But don't give me this BS that there were no manipulation done to boost GMA7's ratings.

MORE: Arroyo sycophant Dan Mariano is carrying water for GMA7, attacks ABS-CBN for being a "monopoly". Non-sequitur attacks, changing the subject, all in a days work.

1 comment:

Anna Camille said...

Supposedly, the 1000 (yes only 1000) households that AGB monitors is a representation of the Philippine viewing habits. However, the NUTAM (which is nationwide) is different from the Mega Manila ratings.

I smell something VERY fishy.